Cisco - Understanding Cisco Collaboration Foundations (CLFNDU)
PC-COLLEGECisco - Understanding Cisco Collaboration Foundations (CLFNDU)
Kurssprache ist Deutsch, die Unterlagen sind in englischer Sprache (teilweise in digitaler Form).
The Understanding Cisco Collaboration Foundations (CLFNDU) 1.1 course gives you the skills and knowledge needed to administer and support a simple, single-site Cisco® Unified Communications Manager (CM) solution with Session Initiation Protocol (SIP) gateway. The course covers initial parameters, management of devices including phones and video endpoints, management of users, and management of media resources, as well as Cisco Unified Communications solutions maintenance and troubleshooting tools. In addition, you will learn the basics of SIP dial plans including connectivity to Public Switched Telephone Network (PSTN) services, and how to use class-of-service capabilities.
This course does not lead directly to a certification exam, but it does cover foundational knowledge that can help you prepare for several professional-level collaboration courses and exams:
- Implementing and Operating Cisco Collaboration Core Technologies (CLCOR) - Exam 350-801 Implementing Cisco Collaboration Core Technologies (CLCOR)
- Implementing Cisco Collaboration Applications (CLICA) - Exam 300-810 Implementing Cisco Collaboration Applications (CLICA)
- Implementing Cisco Advanced Call Control and Mobility Services (CLACCM) - Exam 300-815 Implementing Cisco Advanced Call Control and Mobility Services (CLACCM)
- Implementing Cisco Collaboration Cloud and Edge Solutions (CLCEI) - Exam 300-820 Implementing Cisco Collaboration Cloud and Edge Solutions (CLCEI)
- Implementing Automation for Cisco Collaboration Solutions (CLAUI) - Exam 300-835 Implementing Automation for Cisco Collaboration Solutions (CLAUI)
Hinweis: Dieses Seminar führen wir in Kooperation mit Fast Lane GmbH durch.
Inhalte:- - Exploring the Path to Collaboration
- - Introducing Cisco Unified Communications Manager and Initial Parameters
- - Exploring Endpoints and the Registration Process
- - Exploring Codecs and Call Signaling
- - Managing Users in Cisco Unified Communication Manager
- - Describing a Basic Dial Plan
- - Describing Class of Service
- - Enabling Endpoints and Features
- - Describing the Cisco ISR as a Voice Gateway
- - Exploring Cisco Unified Communication Manager Media Resources
- - Reporting and Maintenance
- - Exploring Additional Requirements for Video Endpoints
- - Describing Cisco Unity Connection
Zielgruppe/Voraussetzungen
- Internet web browser usability knowledge and general computer usage
- Knowledge of Cisco Internetwork Operating System (Cisco IOS®) command line
PC-COLLEGE

PC-COLLEGE
autorisierter Schulungspartner namhafter Softwarehersteller erfahrene, zertifizierte Trainer praxisnahe und zielorientierte Schulungs- und Seminarinhalte Einzel- und Firmenseminare nach Ihren Wünschen PC-COLLEGE ist seit 1985 Anbieter von IT-Seminaren für Anwender, Systemverwalter, Programmierer und Hardwarespezialisten. Wichtigste und erfolgreichste Säulen des Geschäfts sind das...
Kontaktinformation PC-COLLEGE
PC-COLLEGE
Schreiben Sie die erste Bewertung!
Ihr Feedback und Ihre Bewertungen helfen anderen Weiterbildungsinteressierten und -anbietern, sich einen ersten Eindruck zu verschaffen und sich stetig zu verbessern. Wie auch in der mündlichen Kommunikation gewisse Regeln wichtig sind, gelten für Teilnehmerstimmen auf kursfinder.de folgende Bewertungsrichtlinien.
Fordern Sie jetzt Infos an!
Viele Weiterbildungsanbieter haben ihr Angebot um Fernlehrgänge und Webinare erweitert. Nachfragen lohnt sich!